{"id":13154,"date":"2021-09-11T10:13:35","date_gmt":"2021-09-11T08:13:35","guid":{"rendered":"https:\/\/informatialibera.ro\/?p=13154"},"modified":"2021-09-11T10:13:56","modified_gmt":"2021-09-11T08:13:56","slug":"profesorii-si-elevii-cer-demiterea-ministrului-educatiei-si-il-acuza-de-rea-credinta-si-malpraxis-educational","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/informatialibera.ro\/profesorii-si-elevii-cer-demiterea-ministrului-educatiei-si-il-acuza-de-rea-credinta-si-malpraxis-educational\/","title":{"rendered":"Profesorii \u0219i elevii cer demiterea ministrului Educa\u021biei \u0219i \u00eel acuz\u0103 de rea-credin\u021b\u0103 \u0219i malpraxis educa\u021bional"},"content":{"rendered":"
\u201eJoi, 2 septembrie a.c., a fost publicat pe site-ul Ministerului Educa\u0163iei proiectul de Hot\u0103r\u00e2re de Guvern cu privire la aprobarea Regulamentului de Organizare \u015fi Func\u0163ionare al ARACIP.\u00a0 Acest proiect modific\u0103 structura Consiliului de Conducere, \u00eenlocuind exper\u0163ii ce f\u0103ceau parte din acesta cu reprezentan\u0163i ai administra\u0163iei publice locale, centrale, \u015fi ai societ\u0103\u0163ii civile, persoane ce ar trebui s\u0103 fac\u0103 parte din Comisia consultativ\u0103 a ARACIP, nicidecum s\u0103 conduc\u0103 institu\u0163ia. Astfel, \u00een conducerea ARACIP ajung s\u0103 fie doar 4 exper\u0163i, degrad\u00e2ndu-se profund activitatea institu\u0163iei, evaluarea calit\u0103\u0163ii unit\u0103\u0163ilor de \u00eenv\u0103\u0163\u0103m\u00e2nt fiind l\u0103sat\u0103 \u00een m\u00e2na unor ter\u0163i f\u0103r\u0103 experien\u0163\u0103 \u00een domeniu.<\/p>\n
Prin proiectul de hot\u0103r\u00e2re publicat, observ\u0103m dorin\u0163a de a restr\u00e2nge independen\u0163a \u015fi autonomia institu\u0163iei, dorin\u0163\u0103 pe care o consider\u0103m condamnabil\u0103. Malpraxisul educa\u0163ional al ministrului continu\u0103, vineri, 3 septembrie, fiind adoptat un ordin ce ofer\u0103 posibilitatea unit\u0103\u0163ilor de \u00eenv\u0103\u0163\u0103m\u00e2nt de a renun\u0163a la catalogul fizic, folosind strict catalogul electronic.<\/p>\n
\u201eOrdinul prevede ca surs\u0103 de finan\u0163are pentru achizi\u0163ionarea programelor de catalog electronic bugetul propriu \u015fi fondurile proprii ale unit\u0103\u0163ilor de \u00eenv\u0103\u0163\u0103m\u00e2nt, fapt pe care \u00eel consider\u0103m at\u00e2t nejustificat, c\u00e2t \u015fi inechitabil av\u00e2nd \u00een vedere faptul c\u0103 Ministerul Educa\u0163iei este beneficiar al unui proiect finan\u0163at din fonduri europene, prin care fiecare \u015fcoal\u0103 ar fi putut avea acces la un astfel de sistem informatic.<\/p>\n
Mai mult, de\u015fi fac parte din genera\u0163ia \u201eexperiment\u201d a ministerului, elevii care \u00eencep s\u0103pt\u0103m\u00e2na viitoare clasa a IX-a nu se mai bucur\u0103 de aten\u0163ia guvernan\u0163ilor, care \u00eei las\u0103 at\u00e2t f\u0103r\u0103 planuri cadru, c\u00e2t \u015fi f\u0103r\u0103 manuale. Dup\u0103 8 ani \u00een care au func\u0163ionat dup\u0103 o program\u0103 nou\u0103 \u015fi un curriculum bazat pe competen\u0163e urmeaz\u0103 ca ace\u015ftia s\u0103 se \u00eentoarc\u0103 \u00een timp \u015fi s\u0103 revin\u0103 la planurile cadru aprobate \u00een 2009. Chiar dac\u0103 pentru deciden\u0163i manualele \u015fi programa nu reprezint\u0103 aparent o prioritate, pentru elevi sunt o necesitate, iar ignoran\u0163a de care se d\u0103 dovad\u0103 va duce la inconsisten\u0163\u0103 \u00een ceea ce prive\u015fte cuno\u015ftin\u0163ele beneficiarilor primari ai actului educa\u0163ional \u015fi la incapacitatea acestora de a sedimenta anumite cuno\u015ftin\u0163e.<\/p>\n
Aceast\u0103 lips\u0103 a continuit\u0103\u0163ii \u00een preg\u0103tirea elevilor a fost motivat\u0103 de ministrul educa\u0163iei, Sorin C\u00eempeanu prin a\u015fteptarea rezultatelor proiectului pilot care urmeaz\u0103 s\u0103 fie implementat \u00eencep\u00e2nd cu anul acesta la unele \u015fcoli, printre care \u015fi Colegiul Na\u0163ional \u201eGheorghe Laz\u0103r\u201d din Bucure\u015fti. Regresul sistemului educa\u0163ional este datorat exclusiv deciden\u0163ilor care nu au abilitatea de a vedea nevoile reale ale elevilor \u015fi de a le pune mai presus de ambi\u0163iile personale. \u00cen acest sens, av\u00e2nd \u00een vedere dezastrul creat de Ministrul Sorin C\u00eempeanu \u00een cadrul sistemului de \u00eenv\u0103\u0163\u0103m\u00e2nt, d\u00e2nd dovad\u0103 de dezinteres \u015fi de ignoran\u0163\u0103, solicit\u0103m revocarea acestuia din func\u0163ie de urgen\u0163\u0103!\u201c<\/p>\n
\u201eMinistrul a dovedit, \u00een mod repetat, faptul c\u0103 nu dore\u015fte altceva dec\u00e2t s\u0103 serveasc\u0103 interesele unor indivizi sini\u015ftri, \u00een niciun caz ale elevilor. Ac\u0163iunile sale arat\u0103 faptul c\u0103 nu dore\u015fte altceva dec\u00e2t s\u0103 manipuleze opinia public\u0103 pentru a-\u015fi cre\u015fte capitalul de imagine, \u00eencerc\u00e2nd s\u0103 \u00ee\u015fi scuze incompeten\u0163a prin prisma unor m\u0103suri populiste, care nu au vreun impact real. Astfel, \u00een locul unei digitaliz\u0103ri reale a \u00eenv\u0103\u0163\u0103m\u00e2ntului, a ales catalogul electronic accesibil strict \u015fcolilor care pot pl\u0103ti din bugetele proprii. Elevi care \u00eenc\u0103 din \u015fcoala primar\u0103 au studiat dup\u0103 alte programe vor fi nevoi\u0163i s\u0103 se \u00eentoarc\u0103 \u00een timp, iar una dintre pu\u0163inele institu\u0163ii competente \u015fi independente, cu un rol necesar \u00een func\u0163ionarea sistemului de \u00eenv\u0103\u0163\u0103m\u00e2nt, se dore\u015fte a fi transformat\u0103 \u00eentr-un circ condus de oameni f\u0103r\u0103 vreo preg\u0103tire \u00een domeniu. \u00cenv\u0103\u0163\u0103m\u00e2ntul se afl\u0103 \u00een paragin\u0103, iar Sorin C\u00eempeanu pare c\u0103 vrea s\u0103 \u00eel \u00eengroape complet, nu s\u0103 \u00eel salveze\u201c, declar\u0103 Ariana Dudun\u0103, lider AEC.<\/p>\n