<\/div>\n<\/div>\n
Ordonan\u021ba se refer\u0103 la \u00eenfiin\u021barea \u0219i organizarea Agen\u0163iei Na\u0163ionale pentru Situa\u0163ii de Urgen\u0163\u0103, denumit\u0103 \u00een continuare ANSU, ca autoritate de stat autonom\u0103, cu personalitate juridic\u0103, institu\u0163ie civila militarizat\u0103, parte a sistemului de securitate na\u0163ional\u0103, \u00een subordinea Guvernului \u015fi \u00een coordonarea prim-ministrului.<\/p>\n
Potrivit articolului 8, alin. (1) al proiectului de act normativ \u201ePre\u015fedintele ANSU, prin ordin, poate institui absolut excep\u0163ional, starea de urgen\u0163\u0103, \u00een situa\u0163ii care necesita o reactie rapid\u0103, precipitat\u0103 sau \u00een care este imposibil\u0103 adunarea autorit\u0103tilor competente, care pot declara uzual starea de urgen\u0163\u0103. Instituirea st\u0103rii de urgen\u0163\u0103 nu poate fi delegat\u0103.<\/em><\/strong>\u201d<\/p>\nAcest articol \u00eencalc\u0103 articolul 93 din Constitu\u021bie, care prevede c\u0103 \u201ePre\u015fedintele Rom\u00e2niei instituie, potrivit legii, starea de asediu sau starea de urgen\u0163\u0103 \u00een \u00eentreaga \u0163ar\u0103 ori \u00een unele unit\u0103\u0163i administrativ-teritoriale \u015fi solicit\u0103 Parlamentului \u00eencuviin\u0163area m\u0103surii adoptate, \u00een cel mult 5 zile de la luarea acesteia.<\/em><\/strong>\u201d<\/p>\nPotrivit art 11. al proiectului, \u201eANSU este condus\u0103 de un pre\u015fedinte cu rang de secretar de stat, numit prin decizie a Primului Ministru\u201d. Pre\u0219edintele ANSU ar urma s\u0103 fac\u0103 parte din CSAT. \u201eMembrii conducerii \u015fi personalul ANSU nu vor solicita \u015fi nici nu vor accepta instruc\u0163iuni de orice natur\u0103 de la nici o alt\u0103 institu\u0163ie, organism sau autoritate \u00een exercitarea atribu\u0163iilor lor \u00een temeiul legii\u201d, se arat\u0103 \u00een art. 9.<\/p>\n
ANSU ar urma s\u0103 preia de la MAI \u00eentregul IGSU, cu inspectoratele jude\u021bene, Agen\u021bia Na\u021bional\u0103 a Rezervelor de Stat, de la Ministerul S\u0103n\u0103t\u0103\u021bii ar prelua tot ce \u021bine de ambulan\u021b\u0103 \u0219i toate unit\u0103\u021bile de primiri urgen\u021be din spitale, de la STS ar prelua serviciul 112 \u0219i toate re\u021belele dedicate sistemului de urgen\u021b\u0103, iar de la autorit\u0103\u021bile locale, ONG-uri, alte institu\u021bii \u0219i operatori economici ar urma s\u0103 preia tot ce \u021bine de serviciile publice \u0219i voluntare \u0219i a serviciilor private pentru situa\u021bii de urgen\u021b\u0103.<\/p>\n
Alte chestiuni problematice se refer\u0103 la posibilitatea acord\u0103rii unor amezi penale, dar \u0219i la interzicerea \u201elu\u0103rii \u00een der\u00e2dere\u201d a agen\u021bilor de urgen\u021be, care devine fapt\u0103 penal\u0103. Un \u201eagent de urgen\u021be\u201d va putea aplica amenzi contraven\u021bionale, care se transform\u0103 \u00een amezi penale dup\u0103 60 de zile, \u00een caz c\u0103 nu sunt pl\u0103tite (art. 23 din proiect).<\/p>\n
Potrivit art. 24 din proiect, \u201eTimorarea, agresarea verbal\u0103 prin injur\u0103turi, amenin\u0163ari,\u00a0distragerea aten\u0163iei agen\u0163ilor de urgen\u0163e, luarea in der\u00e2dere sau in derizoriu a agen\u0163ilor de urgen\u0163e sau a activit\u0103\u0163ii lor;\u00a0<\/em><\/strong>solicitarea unei activit\u0103\u0163i anume, a aten\u0163iei sau de materiale de orice natur\u0103 de la agen\u0163ii de urgen\u0163e, se pedepse\u015fte cu inchisoare de la 3 la 7 ani.\u201d<\/p>\nProiectul de act normativ \u00eencalc\u0103 \u0219i art. 115 din Constitu\u021bie, pe de o parte pentru c\u0103 nu exist\u0103 o urgen\u021b\u0103 justificat\u0103 pentru adoptarea prin OUG a acestor m\u0103suri, iar pe de alt\u0103 parte pentru c\u0103 \u201eordonan\u0163ele de urgen\u0163\u0103 nu pot fi adoptate \u00een domeniul legilor constitu\u0163ionale, nu pot afecta regimul institu\u0163iilor fundamentale ale statului, drepturile, libert\u0103\u0163ile \u015fi \u00eendatoririle prev\u0103zute de Constitu\u0163ie, drepturile electorale \u015fi nu pot viza m\u0103suri de trecere silit\u0103 a unor bunuri \u00een proprietate public\u0103.\u201d<\/p>\n
Sursa: stiripesurse.ro<\/a><\/p>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"Guvernul\u00a0 se preg\u0103te\u0219te s\u0103 adopte o ordonan\u021b\u0103 de urgen\u021b\u0103 care ar fi fost avizat\u0103 deja de Consiliul Legislativ \u0219i Consiliul Suprem de Ap\u0103rare a \u021a\u0103rii, de\u0219i prezint\u0103 evidente vicii de neconstitu\u021bionalitate. Proiectul de OUG, AICI!\u00a0(.pdf)\u00a0UPDATE\u00a0– Potrivit unor surse politice, proiectul ar fi unul vechi, care a fost scos din nou […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":5013,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"spay_email":""},"categories":[166,8],"tags":[],"yoast_head":"\n
Raed Arafat, pe cale s\u0103 fie declarat dictator prin ordonan\u021b\u0103 de urgen\u021b\u0103?! - Informa\u021bia Liber\u0103<\/title>\n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n\t \n\t \n\t \n \n \n\t \n\t \n\t \n