{"id":18059,"date":"2022-01-07T01:09:43","date_gmt":"2022-01-06T23:09:43","guid":{"rendered":"https:\/\/informatialibera.ro\/?p=18059"},"modified":"2022-01-07T01:19:23","modified_gmt":"2022-01-06T23:19:23","slug":"av-elena-radu-cele-trei-puteri-in-stat-din-romania-nu-isi-mai-exercita-rolul-constitutional-sri-ul-nu-isi-mai-indeplineste-misiunea","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/informatialibera.ro\/av-elena-radu-cele-trei-puteri-in-stat-din-romania-nu-isi-mai-exercita-rolul-constitutional-sri-ul-nu-isi-mai-indeplineste-misiunea\/","title":{"rendered":"Av. Elena Radu : Cele trei puteri in stat din Romania nu \u00eesi mai exercita rolul constitu\u021bional, SRI -ul nu \u00ee\u0219i mai \u00eendepline\u0219te misiunea"},"content":{"rendered":"
Suntem deja \u00een haos.<\/p>\n
HG nr. 34\/2022 pentru prelungirea st\u0103rii de alerta \u00eencep\u00e2nd cu 8 ianuarie 2022 este profund nelegal\u0103 si neconstitu\u021bional\u0103<\/p>\n
Aceste aspecte sunt men\u021bionate de Consiliul Legislativ in avizul nr. 15\/5.01.2022.<\/p>\n
Cu toate acestea, Guvernul nu este interesat sa respecte nici legile in vigoare si nici Constitu\u021bia.<\/p>\n
In schimb, sanc\u021bioneaz\u0103 cet\u0103\u021benii pentru c\u0103 \u00eencalc\u0103 m\u0103surile nelegale \u0219i neconstitu\u021bionale impuse prin HG, baz\u00e2ndu-se pe \u201dajutorul\u201d puterii judec\u0103tore\u0219ti care nu stabile\u0219te termene scurte pentru solu\u021bionarea ac\u021biunilor \u00een anularea HG, cu \u00eenc\u0103lcarea dreptului de acces la justi\u021bie, rolului ce ii revine conform art. 126 alin 6 din Constitu\u021bie \u0219i deciziei CCR nr. 392\/2021, art 6 CEDO.<\/p>\n
\u0218tim to\u021bi, deja, c\u0103 ICCJ tergiverseaz\u0103 solu\u021bionarea recursurilor formulate \u00eempotriva sentin\u021belor de admitere si anulare a HG urilor in prima instan\u021b\u0103, \u00eenc\u0103lc\u00e2ndu-si rolul constitu\u021bional si dispozi\u021biile art. 20 alin 2 din Legea nr. 554\/2004 potrivit c\u0103rora recursul de judec\u0103 \u201dde urgen\u021b\u0103\u201d. Pentru ICCJ \u201dde urgen\u021b\u0103\u201d \u00eenseamn\u0103 c\u00e2teva luni bune.<\/p>\n
Parlamentul nu adopt\u0103 o lege prin care s\u0103 prevad\u0103 o procedur\u0103 urgent\u0103 pentru solu\u021bionarea definitiv\u0103 a ac\u021biunilor \u00een anularea HG urilor, \u00een termenul de valabilitate a acestora, a\u0219a cum a statuat CCR prin decizia nr. 392\/2021, contribuind la \u00eengr\u0103direa dreptului de acces eficient \u0219i eficace la instan\u021b\u0103 al cet\u0103\u021benilor.<\/p>\n
De 1 an \u0219i jum\u0103tate, cet\u0103\u021benii Rom\u00e2niei sunt captivi, fiind supu\u0219i unui abuz constant s\u0103v\u00e2r\u0219it de c\u0103tre puterea executiv\u0103 -Guvernul – indiferent de componen\u021ba acestuia \u0219i nu mai au cui s\u0103 se pl\u00e2ng\u0103.<\/p>\n
Puterea judec\u0103toreasc\u0103 nu \u00ee\u0219i exercit\u0103 rolul, iar Ministerul Public \u0219i Serviciile sunt complici a desfiin\u021barea democra\u021biei, statului de drept, drepturilor \u0219i libert\u0103\u021bilor fundamentale ale cet\u0103\u021benilor.<\/p>\n
Cu toate c\u0103 pe site-ul SRI la rubrica Misiune se men\u021bioneaz\u0103 \u201dProtejarea valorilor democratice \u015fi promovarea intereselor na\u021bionale ale Rom\u00e2niei \u015fi ale alia\u021bilor s\u0103i pentru realizarea securit\u0103\u021bii na\u021bionale, asigurarea respect\u0103rii drepturilor \u015fi libert\u0103\u021bilor cet\u0103\u021benilor \u015fi ap\u0103rarea statului de drept,\u201d acesta nu \u00ee\u0219i \u00eendepline\u0219te atribu\u021biile, asista pasiv la distrugerea democra\u021biei, intereselor na\u021bionale ale Rom\u00e2niei, a drepturilor \u0219i libert\u0103\u021bilor cet\u0103\u021benilor \u0219i a statului de drept.<\/p>\n
Culmea este c\u0103 \u00een condi\u021biile \u00een care c\u00e2\u021biva cet\u0103\u021beni au luat atitudine \u0219i au tras semnale de alarm\u0103, \u00een mod public, cu privire la ceea ce se \u00eent\u00e2mpl\u0103 \u00een Rom\u00e2nia, ceea ce intra in atribu\u021biile SRI-ului \u0219i nu a cet\u0103\u021benilor, chiar acei cet\u0103\u021beni sunt cataloga\u021bi drept conspira\u021bioni\u0219ti.<\/p>\n
Ca urmare a declara\u021biilor premierului Florin C\u00ee\u021bu din anul 2021, potrivit c\u0103rora cei care critic\u0103 activitatea Guvernului sunt terori\u0219ti, probabil SRI supravegheaz\u0103 chiar cet\u0103\u021benii care fac treaba SRI-ului.<\/p>\n
Starea \u00een care a ajuns Romania in prezent este de neconceput.<\/p>\n
Se cheltuie mare parte din bugetul public pentru suportare costurilor puterii executive, legislative, judec\u0103tore\u0219ti si a serviciilor, in condi\u021biile in care acestea nu \u00ee\u0219i mai exercit\u0103 rolul constitu\u021bional.<\/p>\n
Practic, cet\u0103\u021benii sunt obliga\u021bi s\u0103 \u00ee\u0219i respecte obliga\u021biile de a contribui la bugetul public \u0219i s\u0103 respecte normele impuse.\u00a0 \u00cens\u0103, aparatul de stat nu \u00ee\u0219i mai \u00eendepline\u0219te atribu\u021biile, nu \u00ee\u0219i mai respect\u0103 menirea constitu\u021bional\u0103 \u0219i abuzeaz\u0103 cet\u0103\u021benii dup\u0103 bunul plac.<\/p>\n
Am ajuns \u00een situa\u021bia \u00een care securitatea juridic\u0103 a fiec\u0103rui cet\u0103\u021bean este \u00een pericol.<\/p>\n
Oric\u00e2nd, oricine, poate fi supus unor sanc\u021biuni contraven\u021bionale sau penale pentru c\u0103 regulile sunt instituite dup\u0103 bunul plac al unora sau al altora, sunt aplicate aleatoriu, discriminatoriu \u0219i preferen\u021bial.<\/p>\n
Deja suntem \u00een haos.<\/p>\n
Ce spune Consiliul Legislativ in avizul nr. 15\/2022 privind HG nr. 34\/2022 privind prelungirea st\u0103rii de alert\u0103?<\/p>\n
C\u0103 tot HG ul este nelegal \u0219i neconstitu\u021bional.<\/p>\n
De la masca \u201dmedicala sau FFP2\u201d pentru care nu se precizeaz\u0103 ce caracteristici trebuie s\u0103 aib\u0103 \u0219i va l\u0103sa loc de abuzuri \u00een aplicarea amenzilor, p\u00e2n\u0103 la \u00eendeplinirea unor cerin\u021be privind starea de s\u0103n\u0103tate sau de prezentarea dovezii test\u0103rii sau a vac pentru a participa la anumite evenimente sau a fi prezent in spa\u021bii publice (ceea ce \u00eencalc\u0103 art 16 alin 1 din Constitu\u021bie, potrivit c\u0103ruia cet\u0103\u021benii sunt egali \u00een fa\u021ba legii \u0219i a autorit\u0103\u021bilor publice, f\u0103r\u0103 privilegii \u0219i f\u0103r\u0103 discrimin\u0103ri, precum \u0219i a art. 53 din Constitu\u021bie, restr\u00e2ngerea drepturilor put\u00e2ndu-se face numi prin lege dat\u0103 de Parlament, nu prin HG, iar art. 5 alin 2 lit. d din Legea nr. 55\/2020, indicat ca temei de drept, nu permite instituirea de Guvern a acestor m\u0103suri).<\/p>\n
Multe alte nelegalit\u0103\u021bi \u0219i \u00eenc\u0103lc\u0103ri ale Constitu\u021biei au fost constate de Consiliul Legislativ cu privire la acest HG.<\/p>\n
Citi\u021bi avizul Consiliului Legislativ: http:\/\/86.105.216.122:83\/MyUploadedDocs\/2022\/AvizeCL\/0015.pdf?fbclid=IwAR22SZlNmGeS8s0lbxHrgjQOHNj9uHkxCf9PuPb-kyNx-DlevnDLgSye9QY<\/a><\/p>\n Nu este primul aviz al Consiliului Legislativ \u00een care se fac astfel de observa\u021bii. Cu toate acestea, nim\u0103nui nu \u00eei pas\u0103, CNSU \u0219i Guvernul \u00eenc\u0103lc\u00e2nd \u00een permanen\u021b\u0103 legea \u0219i Constitu\u021bia \u0219i niciun organ abilitat nu se sesizeaz\u0103.<\/p>\n Monitorul Oficial \u00een care a fost publicata HG nr 34\/2022: AICI\u00a0<\/a><\/p>\n Unde vre\u021bi s\u0103 ajungem?<\/p>\n <\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n