\u00cen acest fel, rafin\u0103riile salveaz\u0103 \u015fi capra \u0219i varza. Opinia public\u0103 nu are ce s\u0103 obiecteze, se respect\u0103 sanc\u0163iunile impuse de SUA, Canada \u0219i Marea Britanie (primele dou\u0103 \u00een vigoare de la sf\u00e2r\u0219itul lunii aprilie, cea a Londrei la sf\u00e2r\u0219itul lui 2022) \u0219i se c\u00e2\u015ftig\u0103 bani buni de pe urma \u021bi\u021beiului rusesc, care \u00een prezent este v\u00e2ndut pe pie\u021be la pre\u0163uri mai mici.<\/span><\/p>\n Teoretic \u015fi la nivel declamativ achizi\u021biile din\u00a0Rusia<\/a> scad, \u00een timp ce \u00een realitate cresc, sau \u00een orice caz r\u0103m\u00e2n constante.<\/span><\/p>\n \u00cen cazul\u00a0Shell<\/strong>\u00a0(prima companie petrolier\u0103 privat\u0103 din lume), explic\u0103 expertul Javier Bias, pentru a permite comercializarea noului amestec, compania a schimbat a\u0219a-zi\u0219ii termeni \u0219i condi\u021bii generale ale contractelor sale. Noua formulare este um\u0103toarea: \u201eM\u0103rfurile sunt considerate a fi de origine rus\u0103 dac\u0103 sunt produse \u00een\u00a0Rusia<\/strong>, sau dac\u0103 50%, sau mai mult din con\u021binutul lor (\u00een volum) este constituit din material produs \u00een Rusia\u201d.<\/span><\/p>\n \u0218i nimic de spus, amestecul are loc dincolo de grani\u021ba rus\u0103. La polul opus, compania francez\u0103 Total \u0219i cea spaniol\u0103 Repsol au declarat \u00een mod explicit c\u0103 m\u0103rfurile care con\u021bin m\u0103car o parte din petrolul rus nu trebuie achizi\u021bionate. \u00centrebat de IlFattoquotidiano.it, grupul Eni reitereaz\u0103 c\u0103 a \u201esuspendat semnarea de noi contracte legate de achizi\u021bionarea de \u021bi\u021bei din Rusia. \u0218i \u00een orice caz, va func\u021biona cu respectarea deplin\u0103 a dispozi\u021biilor institu\u021biilor europene \u0219i na\u021bionale\u201d, f\u0103r\u0103 a da totu\u0219i alte indica\u021bii privind problema amestecurilor.<\/span><\/p>\n Pe pia\u021ba petrolului, comercian\u021bii \u0219optesc despre un \u201eamestec leton\u201d folosit \u00een principal pentru a produce motorin\u0103. \u00cen mod obi\u0219nuit, \u00eenc\u0103rc\u0103tura cu \u021bi\u021bei rusesc pleac\u0103 din portul Primorsk, l\u00e2ng\u0103 Sankt Petersburg, \u0219i ajunge \u00een Ventspils, un port din Letonia care g\u0103zduie\u0219te un terminal petrolier mare care are o capacitate ampl\u0103 de stocare. \u015ei unde se face amestecul. Povestea este cu at\u00e2t mai stranie cu c\u00e2t Letonia, Lituania \u0219i Estonia, spre deosebire de celelalte \u021b\u0103ri din UE, au anun\u021bat oprirea importurilor de hidrocarburi ruse\u0219ti.<\/span><\/p>\n Proceduri similare au loc \u0219i \u00een \u021a\u0103rile de Jos, sau \u00een largul m\u0103rii, cu transferuri de la nav\u0103 la nav\u0103. Aceste tehnici amintesc de cele folosite \u00een trecut pentru a introduce pe pia\u021b\u0103 \u021bi\u021beiul iranian sau venezuelean, ambele fiind supuse sanc\u021biunilor. \u00cen aceste cazuri, marfa era numit\u0103 \u201eamestec din Malaezia\u201d sau \u201eamestec din Singapore\u201d, deoarece \u00eenc\u0103rc\u0103turile erau folosite mai ales \u00een Orientul \u00cendep\u0103rtat. Luna trecut\u0103, Shell \u0219i-a cerut scuze \u00een mod public pentru c\u0103 a cump\u0103rat un transport de un milion de barili din\u00a0Rusia<\/a>, v\u00e2ndut de compania multina\u0163ional\u0103 Trafigura.<\/span><\/p>\n Profiturile au fost alocate de compania britanic\u0103 unui fond de ajutorare al popula\u021biei ucrainene. Ie\u0219irea din opera\u021biunile ruse\u0219ti a cauzat companiei Shell pierderi bugetare estimate la trei miliarde de euro. Printre principalii ac\u021bionari ai Shell se num\u0103r\u0103 fondul de investi\u021bii al B\u0103ncii Centrale norvegiene (2,8%), Blackrock (4,2%), \u015fi Vanguard (2,5%).<\/span><\/p>\n \u00centre timp, \u00een Marea Britanie, o pia\u021b\u0103 pe care Shell o prezideaz\u0103 cu o cot\u0103 de pia\u021b\u0103 de 13,5%, cre\u0219terea record a pre\u021burilor la benzin\u0103 \u0219i motorin\u0103 a fost unul dintre principalii factori care au permis infla\u021biei s\u0103 ajung\u0103 la 7% \u00een luna martie, cel mai ridicat nivel din ultimii 30 de ani. Pre\u021burile medii la\u00a0benzin\u0103<\/a>\u00a0au crescut cu 12,6 pence (1.51 euro) pe litru \u00eentre februarie \u0219i martie, aceasta fiind cea mai mare cre\u0219tere lunar\u0103 din 1990, informeaz\u0103\u00a0Rador<\/a>.<\/span><\/p>\n<\/div>\nContractele de furnizare au fost schimbate<\/h2>\n
\u201eAmestecul leton\u201d, noua op\u021biune de pe pia\u021b\u0103<\/h2>\n
Shell, pierderi de p\u00e2n\u0103 la trei miliarde de euro<\/h2>\n
\nLua\u021bi ni\u0219te petrol rusesc, amesteca\u021bi-l cu altul \u0219i gata. Potrivit lui Javier Bias, expertul Bloomberg \u00een materii prime, mai multe companii europene, cu Shell \u00een frunte, s-au dedat acestor trucuri. \u021ai\u021beiul rusesc ajunge \u00een Letonia, se alc\u0103tuie\u0219te un amestec de 49% \u021bi\u021bei rusesc \u0219i 51% \u021bi\u021bei din alt\u0103 \u021bar\u0103, iar barilul nu mai este rusesc \u0219i automat, nu este supus sanc\u021biunilor \u0219i limit\u0103rilor, conform Il Fatto Quotidiano.<\/h2>\n<\/div>\n<\/article>\n<\/div>\n<\/div>\n
Lua\u021bi ni\u0219te petrol rusesc, amesteca\u021bi-l cu altul \u0219i gata. Potrivit lui Javier Bias, expertul Bloomberg \u00een materii prime, mai multe companii europene, cu Shell \u00een frunte, s-au dedat acestor trucuri. \u021ai\u021beiul rusesc ajunge \u00een Letonia, se alc\u0103tuie\u0219te un amestec de 49% \u021bi\u021bei rusesc \u0219i 51% \u021bi\u021bei din alt\u0103 \u021bar\u0103, iar barilul nu mai este rusesc \u0219i automat, nu este supus sanc\u021biunilor \u0219i limit\u0103rilor, conform Il Fatto Quotidiano.<\/h2>\n<\/div>\n<\/article>\n<\/div>\n<\/div>\n\n\n\n\n\n
\n
\n\n
\n