http:\/\/legislatie.just.ro\/Public\/DetaliiDocument\/73882<\/a>\u00a0),<\/p>\nart 1 alin 1, art. 4 \u0219i 5, Cap IV, art. 13 din Proiect,<\/p>\n
putem constata urm\u0103toarele:<\/p>\n
Cum ofiterii cu atributii specifice organelor de cercetare penala speciala din cadrul politiei romane primesc aviz NELIMITAT de la Parchetul de pe langa ICCJ si a zis ICCJ ca atunci pot sa faca orice acte de urm\u0103rire penal\u0103 care ii sunt delegate de procuror, dac\u0103 vrea un procuror civil sa ii delege atribu\u021bii unui \u201dpolitist de judiciara\u201d din cadrul Politiei militare \u2013 poate? Ca mie mi se pare ca poate.<\/p>\n
Si cum politia militara este \u00een compunerea Statului Major al Ap\u0103r\u0103rii, iar potrivit legii nr. 346\/2006:<\/p>\n
art 14 (6) \u0218eful Statului Major al Ap\u0103r\u0103rii solicit\u0103 \u0219i prime\u0219te informa\u021biile necesare pentru \u00eendeplinirea atribu\u021biilor \u0219i responsabilit\u0103\u021bilor proprii \u0219i este sprijinit de \u0219efii structurilor centrale.<\/p>\n
Articolul 15<\/p>\n
(1) Direc\u021bia general\u0103 de informa\u021bii a ap\u0103r\u0103rii asigur\u0103 ob\u021binerea, prelucrarea, verificarea, stocarea \u0219i valorificarea informa\u021biilor \u0219i datelor referitoare la factorii de risc \u0219i amenin\u021b\u0103rile interne \u0219i externe, militare \u0219i nonmilitare, care pot afecta securitatea na\u021bional\u0103 \u00een domeniul militar, ac\u021bioneaz\u0103 pentru prevenirea, descurajarea \u0219i contracararea oric\u0103ror riscuri sau amenin\u021b\u0103ri care pot afecta securitatea na\u021bional\u0103 a Rom\u00e2niei \u00een domeniul militar, coordoneaz\u0103 aplicarea m\u0103surilor contrainformative \u0219i cooperarea at\u00e2t cu serviciile\/structurile departamentale na\u021bionale \u0219i de informa\u021bii, c\u00e2t \u0219i cu cele ale statelor membre ale alian\u021belor, coali\u021biilor \u0219i organiza\u021biilor interna\u021bionale la care Rom\u00e2nia este parte \u0219i elaboreaz\u0103 politicile, coordoneaz\u0103 \u0219i controleaz\u0103, la nivelul Ministerului Ap\u0103r\u0103rii Na\u021bionale, potrivit legii, activit\u0103\u021bile referitoare la protec\u021bia informa\u021biilor clasificate na\u021bionale, NATO, UE \u0219i a informa\u021biilor clasificate care fac obiectul tratatelor, \u00een\u021belegerilor \u0219i acordurilor bilaterale sau multilaterale \u00een domeniul ap\u0103r\u0103rii la care Rom\u00e2nia este parte.<\/p>\n
(2) Personalul Direc\u021biei generale de informa\u021bii a ap\u0103r\u0103rii \u00ee\u0219i desf\u0103\u0219oar\u0103 activitatea deschis sau acoperit, \u00een raport cu nevoile de realizare a securit\u0103\u021bii na\u021bionale \u00een domeniul militar. Pentru culegerea de informa\u021bii \u00een teatrele de opera\u021bii \u0219i pentru lupta \u00eempotriva terorismului, Direc\u021bia general\u0103 de informa\u021bii a ap\u0103r\u0103rii poate avea \u00een subordine structuri combatante.<\/p>\n
(3) Direc\u021bia general\u0103 de informa\u021bii a ap\u0103r\u0103rii este condus\u0103 de un director general, cadru militar \u00een activitate. Directorul general este numit de c\u0103tre ministrul ap\u0103r\u0103rii na\u021bionale, cu avizul Consiliului Suprem de Ap\u0103rare a \u021a\u0103rii. Func\u021bia de director general al Direc\u021biei generale de informa\u021bii a ap\u0103r\u0103rii este asimilat\u0103 func\u021biei de secretar de stat.<\/p>\n
(4) Unele categorii de tehnic\u0103 \u0219i bunuri specifice se achizi\u021bioneaz\u0103, \u00een condi\u021biile legii, prin structuri specializate proprii, de la parteneri interni sau externi.<\/p>\n
(5) Pentru \u00eendeplinirea atribu\u021biilor specifice securit\u0103\u021bii na\u021bionale \u00een domeniul militar, Direc\u021bia general\u0103 de informa\u021bii a ap\u0103r\u0103rii execut\u0103 misiuni independente sau integrate la nivel strategic, operativ \u0219i tactic, \u00een \u021bar\u0103 \u0219i \u00een str\u0103in\u0103tate, inclusiv cu structuri combatante proprii.<\/p>\n
(6) Activitatea specific\u0103 a Direc\u021biei generale de informa\u021bii a ap\u0103r\u0103rii are caracter secret de stat.<\/p>\n
(7) Direc\u021bia general\u0103 de informa\u021bii a ap\u0103r\u0103rii desf\u0103\u0219oar\u0103 ac\u021biuni specifice \u00een spa\u021biul cibernetic \u00een scopul cunoa\u0219terii, monitoriz\u0103rii \u0219i contracar\u0103rii agresiunilor cibernetice care vizeaz\u0103 infrastructurile cibernetice critice ale Ministerului Ap\u0103r\u0103rii Na\u021bionale.<\/p>\n
Direc\u021bia general\u0103 de informa\u021bii a ap\u0103r\u0103rii elaboreaz\u0103 strategiile, politicile \u0219i reglement\u0103rile specifice domeniului de responsabilitate, precum \u0219i politici \u0219i reglement\u0103ri proprii \u00een domeniul managementului resurselor umane \u0219i educa\u021biei militare \u0219i coordoneaz\u0103 activitatea de formare, specializare \u0219i perfec\u021bionare a personalului militar din armat\u0103 \u00een domeniul de responsabilitate.<\/p>\n
(9) Direc\u021bia general\u0103 de informa\u021bii a ap\u0103r\u0103rii desf\u0103\u0219oar\u0103 misiuni de protec\u021bie \u0219i paz\u0103 a principalelor categorii de factori umani \u0219i materiali din responsabilitatea Ministerului Ap\u0103r\u0103rii Na\u021bionale, interven\u021bia antiterorist\u0103 \u0219i particip\u0103, potrivit legii, la organizarea \u0219i executarea interven\u021biei contrateroriste, prin structura specializat\u0103 proprie. Regulile de angajare \u00een misiuni \u0219i opera\u021bii ale structurii specializate se autorizeaz\u0103 la nivelul Direc\u021biei generale de informa\u021bii a ap\u0103r\u0103rii, \u00een calitate de autoritate militar\u0103 competent\u0103.<\/p>\n
Ne trezim c\u0103 se str\u00e2ng probe de Direc\u021bia general\u0103 de informa\u021bii a ap\u0103r\u0103rii?<\/p>\n
Intr\u0103 Direc\u021bia general\u0103 de informa\u021bii a ap\u0103r\u0103rii \u00een locul\/l\u00e2ng\u0103 SRI la str\u00e2ngerea de probe dac\u0103 devine proiectul acesta lege?<\/p>\n
(Din cate am auzit, serviciile secrete ale armatei sunt mult mai bine dotate dec\u00e2t cele ale SRI-ului).<\/p>\n
\u00cen ceea ce prive\u0219te poli\u021bia militar\u0103 \u00een \u201dcivilie\u201d, a r\u0103mas numai pentru perioada st\u0103rii de urgen\u021b\u0103, nu \u0219i pe perioada st\u0103rii de alert\u0103 (Art. 13. \u2013 Pe timpul st\u0103rii de urgen\u0163\u0103, poli\u0163ia militar\u0103 continu\u0103 s\u0103 \u00eendeplineasc\u0103 misiunile \u015fi s\u0103 exercite atribu\u0163iile specifice de pe timp de pace, iar numai la solicitare, \u00eendepline\u015fte misiuni \u00een sprijinul structurilor Ministerului Afacerilor Interne, conform legisla\u0163iei \u00een vigoare.)<\/p>\n<\/div>\n<\/div>\n
<\/div>\n
Sursa:
Flux24\u00a0\u00a0<\/a><\/div>\n<\/div>\n","protected":false},"excerpt":{"rendered":"
de Elena Radu, avocat Proiectul de lege privind Politia militara: Intr\u0103 serviciile secrete ale armatei \u00een locul\/l\u00e2ng\u0103 SRI la str\u00e2ngerea de probe \u00een procesul penal dac\u0103 devine proiectul acesta lege? Ieri Guvernul a aprobat un proiect de lege privind Politia militara, care urmeaza a fi depus in Parlament ca sa […]<\/p>\n","protected":false},"author":2,"featured_media":31923,"comment_status":"open","ping_status":"open","sticky":false,"template":"","format":"standard","meta":{"spay_email":""},"categories":[166,614,8],"tags":[],"yoast_head":"\n
Serviciile secrete ale Armatei b\u0103gate \u00een Justi\u021bie - Informa\u021bia Liber\u0103<\/title>\n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n \n\t \n\t \n\t \n \n \n\t \n\t \n\t \n