A MÁTRIX ÁRNYÉKÁBAN, Aktuális

OKNYOMOZÁS: A megvásárolt média, avagy miben áll Bill Gates ereje? – 1. rész: Több mint 300 millió dollár a média “lefedettségében”

AZ AGYMOSÁS MAGASISKOLÁJA A LEFIZETETT MÉDIÁN KERESZTÜL VALÓSULT MEG. MÁRPEDIG AZ INFORMÁCIÓ HATALOM,A TÉVÉ TÖMEGDROGGÁ, TUDATMÓDOSÍTÓ, EMBERIDOMÍTÓ ESZKÖZZÉ VÁLT,  FŐLEG EGY OLYAN LEBUTÍTOTT TÁRSADALOMBAN, MELYNEK TÁVÍRNYÍTÓJA MAGA A MÉDIA.

ÉS AKINEK A KEZÉBEN VAN EZ A “TÁVÍRÁNYÍTÓ”, VALÓJÁBAN AZ IRÁNYÍTJA AZ EGÉSZ VILÁGOT! AHOGY TETTÉK UGYE A COVID19 BIOLÓGIAI HADVISELÉS ALATT ÉS AHOGY TENNÉK MOST AZ UKRÁN-OROSZ KONFLIKTUSRÓL ADOTT  TÉJÉKOZTATÁSOK, AZAZ FÉLRETÁJÉKOZTATÁSOK ÁLTAL…A MEGTERVEZETT GLOBÁLIS HAZUGSÁGOK VÁLTAK A LEGVESZEDELMESEBB FEGYVEREKKÉ 2022-RE A FÖLDÖN.

                                                              ***

Bill Gates évek óta busásan fizet a médiának  világszerte, hogy befolyást gyakorolhasson a globális tudósításokra és így befolyásolja a közvéleményt. Ezzel kapcsolatban részletek váltak ismertté, amelyeket nem szeretnék elhallgatni Önök előtt.

(…)

A The Grayzone portál már 2021 novemberében publikált egy cikket, amiről csak most vettem tudomást. Köztudott, hogy Bill Gates százmilliókat fizetett a globális médiának azért, hogy a tudósításaikat a Gates ÉRDEKEI, TERVEI  felé terelje, és hogy például Németországban a Spiegel rendszeresen fogad több millió Gates-et, arról is többször beszéltem, hogy mit kellene a Der Spiegelnek . nem örültem .

Novemberben a The Grayzone közzétett egy nagyon részletes listát azokról a médiákról és médiaprojektekről, amelyeket a Gates összesen több mint 300 millió dollárral finanszírozott, bár ez a lista nem teljes, amint azt maga a The Grayzone is kifejti és indokolja a cikkben.

A pénzben részesülők listáját böngészve sok régi ismerősre bukkantam, akiket már jól ismerek a fent említett könyvekkel kapcsolatos munkáimból és a Spiegel elleni napi munkámból. Ezért saját sorozatot fogok írni arról, hogy kiket fizet a Gates, és megmutatom, hogy ez hogyan érinti a jelentéseket Németországban. Itt, ennek a sorozatnak az első részeként lefordítottam a The Grayzone cikkét, így Ön is láthatja, milyen mértékű Gates befolyása van a médiára és a közvéleményre. A sorozat következő részei konkrét példákkal szolgálnak erre.

Íme a The Grayzone 2021. novemberi cikkének fordítása a kezdéshez .

A fordítás kezdete:

A dokumentumok szerint Bill Gates 319 millió dollárt adott a médiának globális programja előmozdítására

A Bill és Melinda Gates Alapítvány adatbázisának áttekintése feltárja, hogyan befolyásolja az oligarcha a globális járványügyi választ azáltal, hogy több száz médiát finanszíroz legalább 319 millió dollárral.

Ezt a cikket eredetileg a Mint Press News tette közzé .

Olvassa el a The Grayzone nyomozását Bill Gates globális egészségügyi birodalmával és propagandagépezetével kapcsolatban itt.

Egészen a közelmúltban bekövetkezett zűrzavaros válásáig Bill Gates valamiféle ingyenes belépőt élvezett a vállalati médiában. A Microsoft társalapítóját általában barátságos majomként ábrázolták, aki meg akarja menteni a világot, és a The Guardian még ironikusan “Szent Bill”-nek is nevezte .

Míg más milliárdosok médiabirodalma viszonylag jól ismert, Gates pénze milyen mértékben alakítja a modern médiavilágot, az nem. Több mint 30 000 egyéni adomány áttekintése után a MintPress felfedte, hogy a Bill és Melinda Gates Alapítvány (BMGF) több mint 300 millió dollár támogatást ítélt oda médiaprojektek finanszírozására.

Ezeknek az alapoknak a kedvezményezettjei közé tartozik Amerika számos nagy hírhálózata, köztük a CNN, az NBC, az NPR, a PBS és a The Atlantic. Gates emellett számos befolyásos külföldi szervezetet szponzorál, köztük a BBC-t, a The Guardian-t, a The Financial Timest és a The Daily Telegraph-t az Egyesült Királyságban, valamint olyan neves európai újságokat, mint a Le Monde (Franciaország), a Der Spiegel (Németország) és az El País (Spanyolország). valamint olyan jelentős globális tévécsatornák, mint az Al-Jazeera.

A Gates Alapítvány által médiaprogramokhoz nyújtott támogatást több részre bontottuk, amelyeket csökkenő sorrendben soroltunk fel. Mindegyik tartalmaz egy linket a megfelelő támogatásra a szervezet honlapján. ( A fordító megjegyzése: a listát az eredeti cikkből másoltam ki, hogy ne kelljen minden hivatkozást kézzel beállítani, ezért az amerikai jelölés az összegeket pont helyett vesszővel írja. )

Közvetlen médiatámogatás:

Ezek az adományok összesen 166 216 526 dollárt tesznek ki. A pénzt általában olyan ügyekre fordítják, amelyekkel Gates foglalkozik. Például a CNN 3,6 millió dolláros támogatását arra használták fel, hogy „ beszámoljanak a nemek közötti egyenlőségről, különös tekintettel a legkevésbé fejlett országokra, hogy újságírást készítsenek a nők és lányok mindennapi egyenlőtlenségeiről szerte a világon ”, miközben a Texas Tribune milliókat kapott. növelje a közvélemény figyelmét és elkötelezettségét az oktatási reform iránt Texasban .” Tekintve, hogy Bill Gates az egyik leglelkesebb támogatóA charteriskolák közül a cinikus ezt úgy értelmezheti, hogy az üzletpárti charteriskolai propagandát objektív tudósításnak álcázva fecskendezi a médiába.

A Gates Alapítvány közel 63 millió dollárt adományozott a nagy médiához szorosan kapcsolódó jótékonysági szervezeteknek, köztük közel 53 millió dollárt a BBC Media Actionnek, több mint 9 millió dollárt az MTV Staying Alive Alapítványának és 1 millió dollárt a New York Times Neediest Causes Fund-nak. Noha a médiavállalat emberbaráti ágának nyújtott adományokat nem kifejezetten az újságírás finanszírozására szánják, mégis mérlegelni kell.

Gates emellett továbbra is támogatja az oknyomozó újságírási központok széles hálózatát, összesen 38 millió dollárral, amelynek több mint fele a washingtoni székhelyű Nemzetközi Újságíróközponthoz került az afrikai média bővítésére és fejlesztésére.

Ezek a központok a következők:

Emellett a Gates Alapítvány legalább 12 millió dolláros támogatást biztosít a sajtó- és újságírószövetségeknek. Például az Országos Lapkiadók Szövetsége – egy több mint 200 újságot képviselő csoport – 3,2 millió dollárt kapott.

Ezen szervezetek listája a következőket tartalmazza:

A Gates Alapítvány emellett finanszírozza az újságírók közvetlen képzését világszerte, ösztöndíjak, tanfolyamok és workshopok formájában. Ma már lehetőség van riporterképzésre a Gates Alapítvány támogatásának köszönhetően, elhelyezkedni egy Gates által finanszírozott cégnél, és tagja lehet egy Gates által finanszírozott sajtóegyesületnek. Ez különösen igaz az egészségügy, az oktatás és a globális fejlődés területén dolgozó újságírókra, ahol Gates maga a legaktívabb, és ahol a legnagyobb szükség van a milliárdos cselekedeteinek és indítékainak vizsgálatára.

A Gates Alapítvány újságírói képzési támogatást nyújt:

A BMGF emellett számos speciális médiakampányt finanszíroz világszerte. Például 2014 óta 5,7 millió dollárt adományozott az Indiai Népesedési Alapítványnak a szexuális és reproduktív egészséget népszerűsítő színdarabok fejlesztésére azzal a céllal, hogy növelje a családtervezési gyakorlatok számát Dél-Ázsiában. Emellett több mint 3,5 millió dollárt adományozott egy szenegáli szervezetnek rádióműsorok és online egészségügyi információs tartalom fejlesztésére. A támogatók úgy látják, hogy ez a kritikusan alulfinanszírozott sajtóorgánumokat segíti, míg az ellenzők egy milliárdos esetét látják abban, hogy a pénzét arra használja, hogy ötleteit és véleményét a sajtóba ültesse.

A Gates Alapítvány által támogatott médiaprojektek:

Összesen 97 315 ​​408 USD.

319,4 millió dollár és (sokkal) több

Ezek a Gates által támogatott médiaprojektek összesen 319,4 millió dollárt tesznek ki. Ennek a nem teljes listának azonban vannak egyértelmű hibái, így a tényleges végösszeg kétségtelenül sokkal magasabb. Először is, nem veszi figyelembe a rész-támogatásokat, amelyek a kedvezményezettek által a világ különböző részein működő médiáknak nyújtott pénzeszközök. És bár a Gates Alapítványról híres a nyitottság, valójában kevés nyilvános információ áll rendelkezésre arról, hogy mi történik az egyes támogatásokból származó pénzekkel, azon a rövid, egy-két mondatos leíráson túl, amelyet maga az alapítvány is közöl a honlapján. Csak maguknak a sajtószervezeteknek vagy projekteknek szánt adományokat vették figyelembe a Gates Alapítvány honlapján található információk alapján médiakampányként azonosították, vagyis több ezer, médiaelemet tartalmazó támogatás nem szerepel ebben a listában. (Megjegyzés d. Nem túlzás, hogy több ezer támogatás nem jelenik meg, hiszen a Gates Alapítvány pályázati adatbázisa jelenleg összesen több mint 31 000 támogatást tartalmaz. )

Példa erre a BMGF együttműködése a ViacomCBS-szel, a CBS News-t, az MTV-t, a VH1-et, a Nickelodeont és a BET-et irányító céggel. Médiajelentések szerint a Gates Alapítvány fizetett a szórakoztatóipari óriáscégnek azért, hogy információkat és reklámokat illesszen be műsoraiba, és azért, hogy Gates közbeavatkozzon a sztorivonal megváltoztatása érdekében az olyan népszerű műsorokban, mint az Emergency Room és a Law & Order .

A BMGF támogatási adatbázisának ellenőrzésekor azonban a “Viacom” és a “CBS” sehol sem található, és a szóban forgó támogatás (összesen több mint 6 millió dollár) a projektet egyszerűen ” kampányként írja le a nyilvánosság bevonására, amelynek célja a az érettségi arányának javítása a középiskolákban és a középiskola utáni oktatásban, kifejezetten a szülőket és a diákokat célozva meg”, vagyis nem szerepelt a hivatalos összesítésben. Biztosan van még sok ilyen példa. ” Egy adómentes jótékonysági szervezet számára, amely oly gyakran hangoztatja az átláthatóság fontosságát, figyelemre méltó, hogy a Gates Alapítvány mennyire titkolózik a pénzügyi áramlásaival kapcsolatban.Tim Schwab, azon kevés oknyomozó újságírók egyike, akik megvizsgálták a technológiai milliárdost, mondta a MintPressnek.

Szintén nem tartoznak ide a szakmai folyóiratok cikkeinek elkészítéséhez nyújtott támogatások. Bár nem tömeges fogyasztásra szánják, ezek a cikkek rendszeresen alapul szolgálnak a fősajtóban megjelent tudósításokhoz, és segítenek formálni a fontos témákról szóló tudósításokat. A Gates Alapítvány messze földön támogatott tudományos forrásokat, és legalább 13,6 millió dollárt fordítottak a tekintélyes The Lancet orvosi folyóirat tartalom létrehozására.

És természetesen az egyetemek számára tiszta kutatási projektekre rendelkezésre bocsátott források is tudományos folyóiratokban és végül a tömegmédiában kerülnek ki. Az akadémikusokra nagy nyomás nehezedik, hogy eredményeiket neves folyóiratokban tegyék közzé; A „közzététel vagy elpusztítás” mantra az egyetemi tanszékeken. Ezért az ilyen típusú támogatások médiánkra is hatással vannak. Sem ezek, sem a könyvnyomtatáshoz vagy weboldalak létrehozásához nyújtott támogatások nem szerepelnek a végösszegben, pedig ezek is médiának számítanak.

Nem feltűnő profil, hosszú csápok

A többi technológiai milliárdoshoz képest Gates viszonylag alacsonyan tartotta a médiavezérlő profilját. Az Amazon alapítója, Jeff Bezos 2013-ban 250 millió dollárért megvásárolta a Washington Postot, és ez a médiabefolyás nagyon egyértelmű és nyilvánvaló formája volt, ahogy az eBay alapítója, Pierre Omidyar által létrehozott First Look Media, a The intercept is tulajdonában lévő cég.

Bár hajlamosak a radar alatt repülni, Gates és cégei jelentős médiabefolyásra tettek szert. A kommunikációban (például Skype, Hotmail), a közösségi médiában (LinkedIn) és a szórakoztatásban (Microsoft XBox) már a Microsoft termékeire támaszkodunk. Ráadásul a kommunikációhoz használt hardver és szoftver gyakran a 66 éves seattle-i férfitól származik. Hányan olvassák ezeket a sorokat Microsoft Surface-en vagy Windows Phone-on, Windows operációs rendszeren keresztül? Nem csak, hogy a Microsoft részesedéssel rendelkezik olyan médiaóriásokban, mint a Comcast és az AT&T . Az MSNBC-ben az “MS” pedig a Microsoftot jelenti.

A média mint „kapuőr”

Az a tény, hogy a Gates Alapítvány finanszírozza médiaökoszisztémánk jelentős részét, komoly objektivitási problémákat vet fel. “ Az alapítvány médiaszervezeteknek nyújtott támogatásai… nyilvánvaló kérdéseket vetnek fel az összeférhetetlenséggel kapcsolatban: Hogyan lehet pártatlan a jelentéstétel, amikor egy jelentős szereplő húzza meg a pénzügyi húrt? írta Gates szülővárosának helyi lapja , a Seattle Times 2011-ben. Ez azelőtt történt, hogy az újság finanszírozást kapott a Gates Alapítványtól az Education Lab rovat finanszírozására .

Schwab kutatása feltárta, hogy ez az összeférhetetlenség egészen felfelé terjed: a New York Times két rovatvezetője évek óta lelkesen írt a Gates Alapítványról anélkül, hogy nyilvánosságra hozta volna, hogy egy csoportnak – a Solutions Journalism Networknek – is dolgoznak, amely, ahogy fentebb is látható, több mint 7 millió dollárt gyűjtött össze a technológiai milliárdos jótékonysági szervezetéből.

Az év elején Schwab szintén nem volt hajlandó tudósítani a COVAX-ról a Bureau of Investigative Journalism számára, mert azt gyanította, hogy a Gates által a szervezetbe pumpált pénz lehetetlenné tenné annak a témának a feldolgozását, amelyet Gatesnek mélyen érdekelnek a szívbeli hazugságok. Amikor a cikk a múlt hónapban megjelent , megismételte azt az állítást, hogy Gatesnek nem sok köze van a COVAX kudarcához, és a cikk megismételte a BMGF álláspontját, amelyet végig idézett. A több mint 5000 szavas történet legvégén derült csak ki, hogy az általa védett szervezet fizette ki alkalmazottai bérét.

” Nem hiszem, hogy Gates megmondta az Oknyomozó Újságírási Hivatalnak, hogy mit írjon. Azt hiszem, az iroda burkoltan, bár öntudatlanul tudta, hogy meg kell találniuk a módját, hogy elmondják ezt a történetet anélkül, hogy megcéloznák a finanszírozójukat. A pénzügyi konfliktusok torzító hatásai összetettek, de nagyon is valósak és megbízhatóak ” – mondta Schwab, és az esetet „ esettanulmányként a Gates által finanszírozott újságírás veszélyeiről ” jellemezte.

A MintPress megkereste a Bill és Melinda Gates Alapítványt is megjegyzésért, de ők nem válaszoltak.

Gates, aki monopólium kiépítésével és szellemi tulajdonának szorgalmas megőrzésével halmozta fel vagyonát, jelentős mértékben hibáztatja a koronavírus elleni vakcina globális bevezetésének kudarcát.

A COVAX kudarctól eltekintve nyomást gyakorolt ​​az Oxfordi Egyetemre, hogy ne hozza forgalomba  a  közfinanszírozott oltóanyagát, és ne tegye ingyenesen mindenki számára elérhetővé, hanem csatlakozzon az AstraZeneca magáncéghez, és ez a döntés azt eredményezte, hogy azok, akik nem tudtak fizetni, eltiltották. a vakcina használatától. Az a tény, hogy a Gates Egyetem több mint 100 ösztöndíjjal rendelkezika több százmillió dollárban szerepet játszhattak abban a döntésben. A mai napig az alacsony jövedelmű országokban élő emberek kevesebb mint 5 százaléka kapott egyetlen adag COVID-oltást. Ennek következtében a halálos áldozatok száma óriási.

(…)

A legtöbb jelentésben Gates adományait nagyrészt altruista gesztusokként ábrázolják. Sokan azonban rámutattak ennek a modellnek a hibáira, és arra, hogy a milliárdosok, akik eldönthetik, mit kezdjenek a pénzükkel, meghatározhatják a nyilvánosság napirendjét, óriási hatalmat biztosítva számukra a társadalom felett. ” A jótékonykodást szándékosan lehet és használják arra, hogy eltereljék a figyelmet a gazdasági kizsákmányolás különféle formáiról, amelyek napjaink globális egyenlőtlenségének hátterében állnak ” – mondta Linsey McGoey , az Essexi Egyetem (Egyesült Királyság) szociológiaprofesszora, a No Suching as a Free Gift: The című könyv szerzője . Gates Alapítvány és a jótékonykodás ára .

Hozzáteszi: „ Az új „jótékonykodás” veszélyezteti a demokráciát azáltal, hogy a vállalati szektort a közszféra rovására erősíti, amely egyre növekvő költségvetési korlátokkal néz szembe, részben azzal, hogy túlkompenzálja a profitorientált szervezeteket az olcsóbban nyújtható közszolgáltatások nyújtásáért. a magánszektor bevonása nélkül. 

A jótékonyság, ahogy Clement Attlee volt brit miniszterelnök megjegyezte, „ hideg, szürke, szeretetlen dolog. Ha egy gazdag ember segíteni akar a szegényeken, akkor szívesen fizesse az adóját, és ne adjon ki pénzt szeszélyből .”

(Folytatjuk)

Forrás:Thomas Röper/ AntiSpiegel

 

guest
1 Comentariu
Cel mai vechi
Cel mai nou Cel mai votat
Feedback instant
Vezi toate comentariile
Imre Budapesti
Imre Budapesti
3 luni în urmă

Egyértelmű! A Pszichopata nem bolond, ellenkezőleg, egy szuper intelligens ROBOT! Vagyis 100%-ban azt hajtja végre amit a “programozója” diktál, és semmilyen lelkiismeret furdalása nincsen. Nem gondolkodik,nincs semmi ami visszafogná!
Sőt elégedetten nyugtázza, hogy „A feladat végrehajtva.”
Ki a programozó?
Jézus, és a Biblia rámutat: E világ uralkodója! ÁTMENETI uralkodója, aki tisztában van azzal (és dühöng is) mert a HOMOKÓRA lefelé pereg és nem lesz megfordítva!!
Neki pedig a SORSA már el van döntve, és meg van írva! Annyira biztos ez, mintha már bekövetkezett volna! Mi lesz?
Idézem: „Az ördög pedig, aki megtévesztette őket, a tüzes és kénes tóba vettetett, ahol a fenevad és a hamis próféta is van…” (Jelenések 20:10)
Erre is áll a kijelentés: „Írd meg, mert ezek az igék megbízhatók és igazak!” (Jel. 21:5)