Sincer, aș fi vrut să iau o pauză de feisbuc, mai ales că au re-început cursurile la facultate (online, din nefericire). Ieșirea cinică și disprețuitoare a lui Iohannis de aseară m-a enervat, însă, prea rău ca să pot să tac.
Omul a venit în conferință de presă, a constatat că e criză (genial, noi nu văzuserăm asta …), a dat vina pe pe_se_de, plus ursrplus, plus aur, și a plecat, lăsând scârbavnicele partide să reflecteze în forurile lor „interioare” (mă rog, cuvântul corect era „interne”, dar her prezident mai ratează expresii în română din când în când). Nimic despre inteligenții din penele care, într-un congres de 5000 mii de inși, aglutinați într-un spațiu închis ca la metrou sau mai rău, în plin val patru, l-au impus ca președinte pe cel mai bețiv, prost și arogant dintre ei, recte, pe cel ce se credea … superman.
Și her Iohannis a plecat.
Probabil la golf, că deocamdată nu sunt amenajate pârtii la Păltiniș.
Realitatea juridică și de la firul ierbii (nu aia pe care o fumează penalul Cîțu) este că, în conformitate cu Constituția, recte, art. 110 alin.2 și art. 113 alin.1, guvernul Cîțu este demis. Potrivit aceleiași Constituții, recte, art. 110 alin.4, guvernul demis nu mai poate îndeplini niciun act juridic care depășește sfera „administrării treburilor publice”. Nu se pot emite ordonanțe, simple sau de urgență, nu se pot adopta și dezbate în Parlament proiecte de legi emise de guvern, nu se pot face rectificări sau re-alocări bugetare, nu se poate face nimic neobișnuit sau excepțional. Nimic fantastic.
O să risc afirmația că nici măcar hotărâri ale CNSU sau ale guvernului referitoare la criza sanitară nu pot fi emise, pentru că toate acestea sunt excepționale, ieșind din cadrul obișnuit al „administrării treburilor publice”, care administrare presupune un exercițiu normal al drepturilor și libertăților omului și o gestiune pașnică, non-agresivă și non-discriminatorie, a atribuțiilor statului.
Reamintesc că, totuși, ultimele hotărâri ale lui Cîțu, referitoare la prelungirea stării de alertă și la strângerea șurubului restricțiilor anti-constituționale de drepturi și libertăți ale persoanelor ne-vakseenate, au fost anulate de Curtea de Apel Cluj, ceea ce înseamnă că starea de alertă este, în acest moment, ilegală. Tot ceea ce se dispune în baza acestor hotărâri este ilegal și abuziv, o continuare a efluviului de diktate arahatiene emise de un guvern demis fiind o amplificare a ilegalității și abuzului.
În acest moment, dată fiind vacanța de golf pe care și-a luat-o her prezident, avem un guvern demis, deci, niciun guvern.
Codul administrativ, la art. 46 alin.1, i-ar fi permis dlui Iohannis să desemneze încă de aseară un premier interimar, ceea ce ar fi făcut posibilă aplicarea textelor constituționale mai sus enunțate. Deocamdată, nu a făcut-o. Dacă, prin hazard, consilierii îl vor convinge că trebuie să reacționeze, întrucât efectiv nu avem guvern în acest moment, her prezident va putea decide numirea ca interimar a altui membru al guvernului, dar în niciun caz nu îl va putea numi interimar pe Cîțu. În caz contrar, va fi săvârșit o ilegalitate și un act de imensă sfidare a poporului, cu consecința scoaterii în stradă a sute de mii de protestatari.
În orice caz, exercițiul calităților de premier și ministru, în ciuda demiterii de ieri a guvernului, ar însemna uzurpare de calități oficiale, precum și nulitatea oricărui act emis sau semnat.
Ironic, dacă _ Cîțu & co vor continua să se dea premier, respectiv, miniștri (batman, batman), serviciile secrete vor fi fost puse într-o situație delicată, căci accesul la documente și informații secrete nu este permis decât celor care au de drept calitatea oficială cerută de lege.
A bon entendeur, salut!
P.S.: Între timp, smurdificatorul Arahat a decis hegemonic că internările și operațiile care nu sunt urgente se suspendă pe 30 de zile, timp în care noi, toți plătitorii de contribuții de asigurări sociale de sănătate continuăm să plătim, chit că nu mai putem utiliza sub niciun fel sistemul de sănătate (nici măcar pe ăla privat, semi-finanțat tot prin CASS). Și nici nu văd un val uriaș de procese în care plătitorii de CASS să ceară tribunalelor înghețarea plății, pe motiv de excepție de neexecutare contractului de către Stat (exceptio non adimplet contractus, pour les connaisseurs).
Sursa: Gheorghe Piperea / Facebook