Miliardarul George Soros a finanțat grupuri care îi îndeamnă acum pe șefii marilor companii Big Tech să-și intensifice cenzura chiar înainte de alegerile intermediare din 2022.
O conferință anuală finanțată de George Soros a semnat o scrisoare deschisă, împreună cu alte 11 grupuri liberale care doreau ca Big Tech să „aplice măsuri imediate pentru a reduce răspândirea dezinformării la vot la mijlocul mandatului și viitoarele alegeri și pentru a ajuta la prevenirea subminării democrației noastre.”
George Soros vrea ca Big Tech să cenzureze anticipat platformele de socializare
Scrisoarea a comentat modul în care „alegerile intermediare din 2022 sunt la doar câteva săptămâni distanță, dar dezinformarea online continuă să încurce, să intimideze și să hărțuiască alegătorii, să suprime dreptul de vot și să perturbe în alt mod democrația noastră”.
Grupurile au adresat scrisoarea principalilor antreprenori din Big Tech, CEO-ul Facebook Mark Zuckerberg, CEO-ul Google Sundar Pichai, CEO-ul Twitter Parag Agrawal, CEO-ul YouTube Susan Wojcicki, CEO-ul TikTok Shou Zi Chew, CEO-ul Snap Evan Spiegel și CEO-ul Instagram Adam Mosseri. Soros i-a plătit pe semnatarii scrisorii 30.325.500 de dolari între 2016 și 2020.
Scrisoarea nu vizează doar postările legate de alegeri de pe platformele de socializare. De asemenea, solicită luarea de măsuri împotriva candidaților politici.
Big Tech l-ar fi ajutat pe Biden să câștige alegerile prezindențiale
Scrisoarea susține că platformele de socializare nu au făcut suficient pentru a cenzura așa-numita dezinformare și a îndemnat la mai mult activism pe frontul cenzurii. „Deși companiile dumneavoastră au făcut recent anunțuri cu privire la actualizările politicii din 2022 pentru a combate dezinformarea electorală, încă nu am văzut pași semnificativi cu privire la acțiunile pe care le-am solicitat în” o altă petiție din mai 2022 semnată de peste 120 de grupuri.
Cenzura înainte de alegerile din SUA nu este un fenomen nou. Big Media și Big Tech au furat alegerile din 2020, în favoarea președintelui Joe Biden, sun cei de la newsbusters.org. Un sondaj MRC din 2020 a constatat că 45% dintre alegătorii lui Biden nu erau pe deplin conștienți de povestea New York Post care dezvăluie presupuse tranzacții corupte care îi implicau pe el și pe fiul său Hunter tocmai pentru că Big Media și Big Tech le-au spălat imaginea.
Dacă americanii ar fi fost pe deplin conștienți de scandal, a constatat sondajul, 9,4% dintre alegătorii lui Biden nu l-ar fi votat.
Sursa:Andreea Vlad / Ziarul National