Grupul american de media online BuzzFeed și-a concediat recent 12% din forța de muncă, pe care o va înlocui cu softul de inteligență artificială ChatGPT.
Ultimele date privind locurile de muncă au arătat că piața muncii în acest moment seamănă practic cu opusul a ceea ce ar trebui să arate înainte de o recesiune economică. Este la fel de robust ca întotdeauna, chiar dacă temerile de recesiune nu au încetat încă. Ca să nu mai vorbim de economia în sine, care este încă în creștere, scrie Business Insider.
Acest lucru face ca orice tip de prognoză economică să fie mai șubred, iar strategii au diferite viziuni în fiecare zi.
În timp ce companii de tehnologie precum Amazon și Google au anunțat deja reduceri ale numărului de angajați, instituții media precum The Washington Post și CNN au fost, de asemenea, lovite.
BuzzFeed face și parte din acel grup, dar a venit cu o idee ciudată de a-și crește afacerile.
BuzzFeed și-a concediat 12% din angajați
Similar altor companii, BuzzFeed și-a concediat 12% din forța de muncă luna trecută, invocând o înrăutățire a mediului economic. Dar, spre deosebire de alte companii, editorul online a spus că apelează la tehnologia de inteligență artificială OpenAI pentru a oferi o speranță în vremuri incerte.
Investitorii au aplaudat anunțul creatorului ChatGPT că va ajuta compania să scrie liste și chestionare personalizate, chiar dacă jurnaliștii din întreaga lume tremurau la gândul că un robot va veni la locul lor de muncă.
Acțiunea a primit, de asemenea, un impuls din știrile despre parteneriatul companiei media cu Meta, care va ajuta BuzzFeed să aducă mai mult conținut pe Facebook și Instagram.
Potrivit Wall Street Journal, această afacere valorează aproximativ 10 milioane de dolari.
Acțiunile BuzzFeed – care au devenit publice printr-o tranzacție SPAC în 2021 – au crescut cu până la 203%, tranzacționându-se joi la un maxim intraday de 2,88 USD.
Într-o notă internă, directorul executiv Jonah Peretti și-a exprimat sprijinul pentru a vedea AI jucând un rol mai important în operațiunile editoriale și de afaceri ale companiei.
Nu este clar cum părintele ChatGPT, OpenAI, poate lega afacerea de mai multe milioane de dolari a Meta cu BuzzFeed, dar acordul este menit să stimuleze conținutul creatorilor pentru Facebook și Instagram.
Rămâne de văzut dacă amploarea inteligenței artificiale este cel mai bun lucru
Nu este exagerat să spui că BuzzFeed a fost la un moment dat, în principiu, însuși internetul. A fost regele conținutului viral și al listelor ciudate – și, desigur, Facebook a avut o contribuție în a atrage atenția asupra BuzzFeed.
Deci, să punem toate acestea cap la cap: BuzzFeed a concediat 180 de angajați în decembrie; Meta a încheiat o afacere de aproximativ 10 milioane de dolari pentru BuzzFeed pentru a genera mai mult conținut pentru creatori pentru Facebook și Instagram; BuzzFeed spune că intenționează să folosească inteligența artificială de la creatorul ChatGPT pentru a genera conținut, rămânând în același timp concentrat pe jurnalismul „generat de oameni”.
Poate că Fed urmărește toate acestea de sus, dând din cap cu aprobare față de piața forței de muncă tot mai restrânsă pe care ChatGPT o poate genera. Rămâne de văzut dacă amploarea inteligenței artificiale este cel mai bun lucru inventat de la pâinea feliată sau dacă toți ar fi mai bine să ne scriem deja scrisorile de intenție.
Sursa: StirilePROTV