Actualitate

Agenția Europeană a Medicamentului spune că există legătură între vaccinul Johnson&Johnson și tromboză

Comitetul de siguranță al medicamentelor (PRAC) din cadrul EMA a transmis că apariția trombozelor este ”un efect secundar foarte rar”, exact ca în cazul vaccinului AstraZeneca. Cu toate acestea, specialiștii susțin că vaccinul face mai mult bine decât rău.

”O explicație plauzibilă pentru cheagurile de sânge și nivelul scăzut de trombocite este un răspuns al sistemului imunitar, care duce la o afecțiune similară cu cea observată uneori la pacienții tratați cu heparină (anticoagulant)”, explică EMA într-un comunicat de presă.

Cazurile de tromboză au fost înregistrate la persoane care au peste 60 de ani iar cele mai multe erau femei. Peste 7 milioane de americani și-au administrat acest vaccin. Din precauție, SUA a luat decizia de a opri administrarea vaccinului J&J.

Sursa: Comunicat Agenția Europeană a Medicamentului

Abonează-te
Notificare la
guest

0 Comentarii
Feedback instant
Vezi toate comentariile