Actualitate, Politic

Canalul Bâstroe, sau cum a obținut Ucraina acces ilegal la Dunăre

Sfidând Uniunea Europeană și România, Ucraina adâncește canalul Bâstroe.

În fapt, pe 13 iulie 2022, Bogdan Aurescu anunța, printr-un comunicat de presă că partea română și-a dat consimțământul privind tranzitarea canalelor Chilia și Bâstroe.

„Referitor la informațiile apărute în spațiul public cu privire la tranzitarea canalelor Chilia și Bâstroe de către nave sub pavilion terț încărcate cu cereale, Ministerul Afacerilor Externe precizează că a transmis părții ucrainene, pe canale diplomatice, acceptul în acest sens. Decizia autorităților române vine în contextul eforturilor țării noastre de sprijinire a Ucrainei, în vederea reducerii consecințelor agresiunii premeditate, ilegale și nejustificate a Federației Ruse asupra acestui stat.”

Astăzi, unul dintre parlamentarii români, deputatul independent Mihai Lasca, într-o declarație politică a cerut ca Bogdan Aurescu, ministrul Afacerilor Externe, să răspundă în fașa Parlamentului pentru acțiunile sale. Mai jos, redăm textul acestei declarații:

Canalul Bâstroe, sau cum a obținut Ucraina acces ilegal la Dunăre

Unde se termină sprijinirea Ucrainei și începe trădarea României?

Vom trage oare linie la amenințarea distrugerii Deltei Dunării sau vom pleca și de data asta capul?

Cu cine s-a consultat Bogdan Aurescu în iulie 2022 când a permis Ucrainei să utilizeze canalul Bâstroe?

Cu siguranță nu cu Parlamentul sau cu poporul român!

Construcţia canalului de către partea ucraineană este un motiv vechi de dispută între România şi Ucraina, dispută trasată de organismele internaționale competente în favoarea statului român, motivul principal fiind conservarea vieţii sălbatice şi a habitatelor naturale.

Când se va termina “situația excepțională” care l-a determinat pe Aurescu să permită tranzitarea canalului Bâstroe, deși contravine intereselor economice ale statului român și încalcă prevederile internaționale?

Acest canal construit de ucraineni cu scopul de a lua exclusivitatea României în ceea ce privește accesul la Gurile Dunării nu reprezintă doar un risc economic, dar și o amenințare majoră asupra ecosistemului Deltei Dunării.

În stilul caracteristic ucrainenilor, le dai un deget, îți iau toată mâna, aceștia au început adâncirea canalului Bâstroe și solicită includerea acestuia în rețeaua transeuropeană de transport.

Ceea ce trebuia să fie o “situație excepțională” se permanentizează acum în fața ochilor noștri.

Deși au primit semnale multiple încă din aprilie 2022 de la Poliția de Frontieră din zona Chilia, că autoritățile ucrainene au început lucrări de dragare a Canalului Bâstroe, Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul de Externe și Ministerul Mediului au ignorat aceste sesizări până zilele trecute când informația a devenit publică.

Autoritățile române nu știau nimic, deși Ministerul Infrastructurii din Ucraina afirmă, într-o postare recentă pe Twitter, că adâncimea de navigare pe Canalul Bâstroe a crescut de la 3,9 la 6,5 metri, pentru prima oară de la declararea independenței țării?

De abia zilele trecute avem o primă reacție din partea Ministerul Afacerilor Externe. Deși în mod normal ar fi trebuit să oprească imediat tranzitarea canalului Bâstroe, MAE ne spune că va anunța Comisia Europeană că se opune intenției Ucrainei de a face lucrări de dragare pe Canal.

Dreptul oferit nu se mai poate retrage!

În numele “situației excepționale” clamate de Aurescu, România susține zeci de mii de cetățeni ucraineni de mai bine de un an de zile, cheltuind peste 80 de milioane de euro iar în Portul Constanța au prioritate transportatorii ucraineni.

Ce primim în schimb din partea Ucrainei?

Încălcarea drepturilor etnicilor români și a libertății religioase, eliminarea dreptului la educație în limba maternă și recrutarea prioritară a cetățenilor de origine română.

Întorcându-ne la canalul Bâstroe, autoritățile ucrainene ne mai dau o palmă.

Dintr-o primă declarație a consilierului președintelui Zelensky pe acest subiect aflăm că, citez: “Acum avem alte priorități, războiul. În prim plan e altceva: războiul, armamentul, apoi celelalte nuanţe legate de ecologia regională.”

Acesta este respectul pe care îl impune diplomația română actuală la nivel internațional, aici ajungi când ai tot timpul capul plecat și atitudine de slugă.

Prin urmare, solicit ca Bogdan Aurescu să răspundă cât mai rapid în fața Parlamentului României pentru acest act de trădare majoră!

guest
2 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cel mai votat
Feedback instant
Vezi toate comentariile
adriana
adriana
1 an în urmă

ĂSTA trebuie DEMIS!

Ecaterina
Ecaterina
1 an în urmă

Kievul are acordul tacit al Washingtonului și al Bruxellesului pentru desfășurarea lucrărilor pe Canalul Bâstroe, deoarece navele cu cereale ale lui Zelenski (ca și cele care transportă produse metalurgice, de altfel) trebuie să hrănească Occidentul, nicidecum săracii Africii… Un motiv în plus, ca Johannis, Aurescu și gașca de trădători numită (NU aleasă) în fruntea României să tacă mâlc, spre a nu-și supăra stăpânii! La fel și ONG-urile care se ocupă (chipurile) cu protecția mediului! Cât Vladimir Putin încă mai lasă viperele naziste să respire, liniște NU va fi pe bătrânul continent! Iar ai noștri, cu zdreanța drapelului ucrainean arborată în semn de susținere, să treacă-n prima linie atunci când se va acutiza conflictul și va fi nevoie stringentă de carne de tun. Poate în felul acesta vor pricepe că țara lor are prioritate mai înainte de tot și de toate!!!