Actualitate, Economic, Politic

Cum vor putea românii să-şi plătească factura la energie electrică în rate. Noile reguli de la ANRE

Autorităţile noastre au stabilit cine şi cum va putea să-şi plătească factura la energie în rate. Pentru clienţii vulnerabili, se eşalonează la plată factura pe o perioadă de minimum 3 luni sau convenită de părţi.

În noua lege, este astfel introdusă noţiunea de client activ, iar formula de calcul al preţului de furnizare a energiei electrice va fi cu defalcarea componentelor.

Când se plăteşte factura în rate

Una dintre noutăți face referire la obligația furnizorilor de a accepta plata eșalonată a facturii, la cererea clientului, dacă emit facturile cu întârziere și trimit mai multe deodată.

Perioada de facturare e obligatoriu lunară, pentru clienții casnici, arată regulamentul. Factura furnizată la locul de consum al clientului e emisă de furnizor pentru fiecare perioadă de facturare, în intervalul de timp comunicat de furnizor, prin factură. Perioada facturării nu poate depăși trei luni și e stabilită prin contractul de furnizare.

Conform noului regulament, dacă furnizorul emite facturi la intervale de timp mai mari și le trimite clientului deodată pe toate, clientul poate cere plata în rate.

Ce mai prevede regulamentul:

  • formula de calcul al preţului de furnizare a energiei electrice, cu defalcarea componentelor;
  • pentru clienţii vulnerabili, eşalonarea la plată a facturii, la cererea acestora, pe o perioadă de minim 3 luni sau convenită de părţi;
  • actualizarea elementelor obligatorii care trebuie conţinute într-un contract de furnizare încheiat de un furnizor cu un client final;
  • introducerea şi actualizarea conţinutului minim al tuturor facturilor de energie electrică, respectiv informaţiile obligatorii a fi incluse de furnizori în acestea;
  • detalierea şi actualizarea modalităţilor de soluţionare de către furnizor a plângerilor privind facturarea, astfel clientul nu este obligat să achite factura pentru care a înaintat o plângere furnizorului până la soluţionarea plângerii
  • furnizorul este obligat să analizeze plângerea clientului referitoare la factura emisă indiferent dacă factura a fost sau nu achitată şi să transmită acestuia rezultatul analizei efectuate, în termenele prevăzute în Standardul de performanţă pentru activitatea de furnizare a energiei electrice, în vigoare.

 

Sursa :  Andrei Stefan / Ziarul National 

Abonează-te
Notificare la
guest

0 Comentarii
Cel mai vechi
Cel mai nou Cel mai votat
Feedback instant
Vezi toate comentariile