Un fost manager al discounterului german Lidl dezvăluie cum sunt înșelați clienții în documentarul canalului 2 al televiziunii germaneZDF „Lidl: The Insiders. Trucuri de vânzări la gigantul discounter”, foștii angajați Lidl dezvăluie anonim ce trucuri și promisiuni false folosește discounterul pentru a-și înșela clienții pentru a obține mai mult profit, scrie Ziarul Românesc din Germania.
Lidl promite cea mai înaltă calitate și, conform propriei reclame, își dorește să devină cel mai sustenabil discounter. Acesta face reclamă cu multe produse Bioland, aparent cu scopul ca imaginea bună a Bioland să se lipească de propriile alimente organice, conform documentației ZDF. Un fost manager de marketing Lidl dezvăluie exact ce se află în spatele ofensivei organice.
Oricine face cumpărături regulat pe piața ecologică știe cât se plătește mai mult pentru produsele alimentare de acolo. Problematică pentru imaginea Lidl cu preț redus – și aici intervine sigiliul organic intern „Bio Organic”: Potrivit fostului manager de marketing Lidl, produsele „Bio Organic” sunt realizate în mod deliberat în așa fel încât să fie absolut aproape de produsele Bioland .
Lidl folosește ambele sigilii organice pentru propriile produse, așa că etichetarea devine confuză. Clienții care nu se uită cu atenție ar recunoaște cu greu diferența și ar crede că cumpără un produs Bioland. Dar: un singur produseste fabricat în conformitate cu liniile directoare stricte Bioland.
Cu toate acestea, sigiliul organic al Lidl garantează de obicei doar standardul ecologic minim al UE. În plus, conform documentației ZDF, câteva produse Bioland au fost amestecate cu bunurile proprii „Bio Organic” mai ieftine la discount.
În comparație cu produsele Bioland de înaltă calitate, produsele „Bio Organic” sunt mai ieftine – atât la cumpărare, cât și la vânzare. Lidl vrea să-și încurce clienții cu acest truc și face biowashing, a continuat fostul manager de marketing Lidl.
Sursa: Flux24