Călătorii din Europa plătesc din ce în ce mai mult pentru un bilet de avion și totuși au mai puține șanse să ajungă efectiv la destinație.
De la Londra și Amsterdam la Berlin, scene haotice se desfășoară pe aeroporturi, pe măsură ce interacțiunea dintre birourile de check-in, personalul de securitate și manipulatorii de bagaje se dezvăluie.
În timp ce industria turismului din Asia încă navighează prin Covid-19, iar SUA suferă de un deficit de piloți, prețurile biletelor și datele privind anulările arată că Europa este locul în care turbulențele s-au adunat pentru a provoca o durere maximă asupra pasagerilor.
Europa a avut de două ori mai multe anulări decât transportatorii americani între aprilie și iunie, potrivit datelor companiei de monitorizare a zborurilor RadarBox.com.
Zborurile anulate în iunie – începutul sezonului de vară de vârf al Europei – au totalizat 7.870 pentru plecări din Germania, Marea Britanie, Franța, Italia și Spania, aproape triplu față de aceeași perioadă din 2019, conform datelor consultanței Cirium, preluate de Bloomberg.
Între timp, tarifele pe rutele de vară, cum ar fi Londra spre Alicante, în Spania, sunt de peste trei ori mai mari decât anul trecut. Prețurile de la Paris la New York s-au triplat din martie 2019.
Defalcarea evidențiază modul în care o redresare mai rapidă decât se aștepta a transportului aerian s-a confruntat cu o lipsă masivă de personal după reducerile drastice din timpul pandemiei.
În loc de o revenire fulminantă, industria aviatică mondială se poticnește, incapabilă să repornească rapid operațiunile după cea mai gravă criză de călătorie înregistrată vreodată.Starea de rău este exacerbată de grevele de pe întreg continentul, deoarece inflația galopantă duce la cereri salariale mai mari.
Autoritatea aviației civile din Franța a ordonat joi o reducere a zborurilor de la aeroportul Charles de Gaulle(Paris) din cauza unei greve a pompierilor.
Personalul de cabină al Ryanair Holdings din Spania, Portugalia și Belgia a organizat o grevă de trei zile la sfârșitul săptămânii trecute, la care s-au alăturat ulterior colegii din Franța și Italia. Sunt programate și alte acțiuni sindicale pe măsură ce continentul intră în sezonul de vârf al vacanțelor.
Ultimele săptămâni au fost dominate de imagini cu cozile oamenilor în fața terminalelor din Amsterdam și Frankfurt și grămezi de bagaje rătăcite la Londra. În Irlanda, Ministerul Transporturilor a pus armata în așteptare pentru a ajuta la rezolvarea problemelor de personal de la aeroportul Dublin.
Directorul general al Lufthansa, Carsten Spohr, a avertizat că lucrurile nu vor reveni la normal până la sfârșitul anului, dar riscul este ca tulburările să submineze redresarea prin descurajarea rezervărilor.
Companiile aeriene s-au plâns că nu au putut să se pregătească în mod corespunzător pentru refluxul călătoriilor. Dar guvernele nu sunt de acord, spunând că, în cele din urmă, depinde de industrie să își pună în ordine operațiunile după ce au primit subvenții uriașe pentru a trece peste pandemie.
Sursa: Ziarul National