350 de turiști români, care au revenit la București după vacanța de Revelion din Egipt, s-au trezit duminică, 2 ianuarie, fără bagaje pe Aeroportul Otopeni. Reprezentanții TAROM au explicat pentru Libertatea că problemele au fost cauzate de autoritatea aeroportuară din Hurghada, unde au fost mari dificultăți, după ce a nins și a fost grindină, fenomen rarisim în acea zonă.
Ninsoarea de la Hurghada, stațiune egipteană aflată la țărmul Mării Roșii, a cauzat problemele raportate de turiștii români. Potrivit TAROM, compania care a operat cele două zboruri cu probleme de duminică, autoritățile africane au fost nevoite să schimbe în ultima clipă terminalul de plecare, situație în care bagajele nu au mai fost urcate în avioane.
„S-a blocat tot, s-a închis aeroportul, iar plecările au fost mutate pe un terminal neterminat, care nu avea pistă pentru bagaje”, spun cei de la TAROM. Pasagerii primului zbor TAROM au fost anunțați despre situația de urgență la puțin timp după decolare, în timp ce persoanele din al doilea zbor au fost înștiințate încă de la poarta zborului. „În loc să așteptăm remedierea problemelor de acolo, s-a preferat să decolăm. Oamenii nu mai aveau bani și nu aveam informații despre cât durează blocajul.
Azi și mâine toată bagajele vor ajunge la București”, a mai transmis compania. Nu a fost culpa noastră. Turiștii au completat formularele-standard în astfel de situații. Cel mai simplu e să vină la aeroport să le recupereze, însă, de exemplu, dacă e cineva din Suceava, le vom trimite cu avion acolo. TAROM: Cei care aveau încheiate asigurări pentru pierderea bagajului vor fi despăgubiți.
Potrivit videoclipurilor care circulă pe rețelele sociale, o furtună de zăpadă a lovit Hurghada pe 1 și pe 2 ianuarie.
Sursa: Libertatea