Actualitate, Opinii, Politic

Av. Gheoghe Piperea: Achiziţii cu probleme privind vaccinurile anti-Covid: „Stau și mă întreb cum de nu e arestată pe loc toată CE și funcționărimea arătată cu degetul de auditorii de la Curtea Europeană de Conturi ?!”

Într-un stil profund opac, demn de regimul comunist chinez și de regimul „iliberal” al lui Poutine, s-a „publicat” un raport al Curții Europene de Conturi asupra modului penal în care s-a derulat afacerea vakseenurilor anti-cou_veed, pre-cumpărate de Comisia Europeană de la big pharma, raport pe care presa independentă din România nu ezită să îl denumească „devastator” .

Întins pe 60 de pagini dense, raportul e aruncat presei în formula ultra-prescurtată a unui anunț laconic din care rezultă că … s-a depus.

Constatările raportului sunt, însă, inevitabile, având consistența unor lovituri de baros.
La un moment dat, justiția și istoria vor judeca faptele comise în numele unei ideologii de sorginte nazistă, aplicată implacabil asupra unei populații de înspăimântați, de creduli, de idioți utili și de ipohondri care fie s-au supus din conformism prost înțeles, fie au dat buzna la înțepare din panică, fie au preluat toate țepele necesare, ca niște fachiri, neuitând să biciuie nesupușii, dizidenții (pentru că nu au făcut ca ei) și să supună oprobiului public drepturile și libertățile individuale, dintr-o pornire de bine-instruiți soldați ai furtunii totalitare.
Raportul, care este public, constată:
-secretomania privind contractele dintre UE și big pharma, impuse fără drept de crâcnire statelor membre, a fost și se menține totală: nu numai că li s-a refuzat accesul la conținutul acestora al europarlamentarilor și al publicului, dar au fost tratați cu spatele chiar și auditorii Curții Europene de Conturi, ceea ce este, în sine, infracțiune; pur și simplu, auditorii nu au avut acces la datele și documentele din faza ”negocierii” contractelor cu big pharma;
-comitetul director din cadrul Comisiei Europene, care a decis să pre-cumpere cca 4 miliarde de doze de vakseen, a luat decizia de achiziție înainte de a fi disponibile dovezi științifice clare; decizia a fost luată exclusiv pe bază de panică și, suplimentar, pe bază de presiune geopolitică a americanilor, care au legi de exonerare a big pharma pentru seruri de încercare, experimente medicale și genetice;
-în ciuda sumelor exorbitante implicate (cca 78 de miliarde de euro, corespunzător unui preț mediu de cca 15 euro/doză), UE nu ar fi avut acces prioritar la livrare în caz de criză globală (bine că nu mai merge povestea cu valurile „ucigașe” ale plandemiei), iar livrarea s-a făcut în baza unor scadențe provizorii, cu geometrie variabilă (adică, în funcție de toanele big pharma);
-la presiunea SUA, pe care s-au bazat big pharma, UE a acceptat o formă indirectă de exonerare de răspundere (patrimonială și penală) a producătorilor; UE a exercitat presiuni pentru ca statele UE să își asume obligația de a acoperi pagubele cauzate de produsele cu defecte, dacă pacienții ar formula acțiuni în daune contra producătorilor; paradoxal, dar un număr de 11 state au deja în lege astfel de mecanisme de garanție; în aceste țări membre ale UE, producătorii rămân plăcut – uscați, statele asumându-și pagubele rezultate în urma oribilului experiment; precizez că, din fericire, România nu încă are o astfel de lege; potrivit raportului Curții Europene de Conturi, rămâne aplicabilă Directiva privind răspunderea pentru produse cu defecte (transpusă în dreptul nostru prin Legea nr.240/2004), deci orice păgubit poate în continuare să dea în judecată producătorii pentru reacții adverse și, mai ales, fatale, ale vakseenurilor;
-contractele perfectate cu producătorii nu doar că le-au asigurat profituri colosale și vânzări sigure, în cantități gigantice, dar au determinat și cea mai mare prigoană totalitară de după al doilea război mondial, UE devenind principalul agent de vânzări și propagandă al big pharma – totul a fost cenzură, dezinformare prin shadow banning sau disimularea informației, represiune violentă la adresa dizidenților, teroare publică, manipulare prin panica alimentată permanent, mituirea mass media pentru a susține vakseenarea, disprețul opiniei publice (care s-a pronunțat și la inițierea, și la prelungirea „pașaportului” sanitar, împotriva acestui instrument totalitar, dar degeaba) etc.
La final, nu ar fi rău ca orice european să se apuce acum și să acționeze în judecată politicienii, tehnocrații, influencerii și rețelele de socializare (inclusiv cea pe care scriu acum) sau platformele digitale, pentru inducerea în eroare a publicului, pentru difuzarea de informații false, pentru propaganda urii sau pentru susținerea apartheidului sanitar.
Nu uitați că, de mai mult de doi ani, feisbuc marchează orice postare care conține cuvântul vakseen nepocit ca fiind periculoasă și ne trimite pe toți la știrile oficiale, reamintindu-ne automat că totul în privința acestor seruri magice e știință, monitorizare atentă, studiu minuțios bla bla bla. Uite că o instituție cât se poate de oficială și imparțială spune că vakseenul a fost achiziționat și pus pe piață, pentru ca oamenii să se „imunizeze” fără a se baza pe date științifice clare.
Asta în condițiile în care în marea majoritate a statelor lumii, inclusiv UE, vakseenarea a fost, direct sau indirect, obligatorie, iar acum se efectuează și la copiii de 5 ani.
Progres, știință, onestitate, ce să mai …
PS: Stau și mă întreb cum de nu e arestată pe loc toată CE și funcționărimea arătată cu degetul de auditorii de la Curtea Europeană de Conturi …

RAPORT DEVASTATOR AL CURŢII EUROPENE DE CONTURI – Achiziţii cu probleme privind vaccinurile anti-Covid

• Auditorii Curţii Europene de Conturi nu au primit nicio informaţie privind negocierea preliminară ce a avut loc între Ursula von der Leyen şi reprezentanţii Pfizer/BioNTech

• În absenţa unor date solide, comitetul director ce a avizat achiziţiile a trebuit să ia decizii înainte de a fi disponibile dovezi ştiinţifice clare

• Calendarele de livrare stabilite în majoritatea contractelor privind vaccinurile sunt provizorii

• UE nu avea acces prioritar la vaccinuri, în cazul în care cererea globală depăşea oferta

• Responsabilitatea financiară privind efectele adverse a căzut pe umerii statelor membre

Achiziţiile din pandemie a vaccinurilor anti-Covid 19 a fost făcută la limita regulamentului european în materie şi chiar cu schimbarea anumitor norme legislative, printre care şi răspunderea financiară pentru efectele adverse ale vaccinurilor, care a trecut de la producătorii din Big Pharma la statele membre ale Uniunii Europene, se arată într-un raport special publicat astăzi de Curtea Europeană de Conturi/Curtea Europeană a Auditorilor (ECA).

Auditorii instituţiei europene afirmă că nu au avut la dispoziţie toate datele solicitate Comisiei Europene în privinţa contractelor încheiate, chiar şi în privinţa celui mai important contract semnat cu companiaPfizer/BioNTech, cu reprezentanţii căreia, în martie 2021, Ursula von der Leyen, preşedintele Comisiei de la Bruxelles a purtat negocieripreliminare.

„La 9 aprilie 2021, Comisia a prezentat comitetului director condiţiile negociate între preşedinta Comisieişi Pfizer/BioNTech, iar comitetul director a fost de acord să lanseze o cerere de oferte.Contractul a fost semnat la 19 mai 2021 şi acoperă 900 demilioane de doze de vaccin care urmează să fie livrate în 2022 şi în 2023, cu opţiuneade a comanda alte 900 de milioane de doze. Acesta este cel mai important contractpentru vaccinuri împotriva COVID-19 semnat de Comisie şi va domina portofoliul devaccinuri al UE până la sfârşitul anului 2023.Curtea a solicitat Comisiei să îi furnizeze informaţii cu privire la negocierilepreliminare desfăşurate în vederea încheierii acestui acord (experţii ştiinţifici consultaţişi consilierea primită, calendarul discuţiilor, înregistrări ale discuţiilor şi detalii privindtermenii şi condiţiile convenite). Niciuna dintre aceste informaţii nu a fost însă pusă ladispoziţia Curţii”, se arată în raportul ECA privind vaccinurile achiziţionate în pandemie.

• Contracte semnate înainte de existenţa unor dovezi ştiinţifice clare

Auditorii Curţii Europene de Conturi mai arată că membrii comitetului director din cadrul Comisiei Europene, care s-au ocupat de contractele de achiziţie publică au fost nevoiţi să ia decizii în absenţa tuturor informaţiilor necesare pentru încheierea unor astfel de contracte.

„Comitetul director a primit contribuţii din partea unor experţi din statele membrecu privire la calitatea ştiinţifică şi la potenţialul diferitelor vaccinuri candidate. Acestaa ales să negocieze cu companii consacrate şi cu experienţă în domeniul dezvoltăriivaccinurilor. Maturitatea tehnologiilor utilizate pentru producţia vaccinurilor candidatea fost, de asemenea, un factor important în selecţia efectuată de comitetul director.Acordul încheiat între Comisie şi statele membre prevedea că, înainte de a lua orice decizie finală, Comisia va solicita consiliere ştiinţificădin surse independente atât cu privire la progresele înregistrate, cât şi cu privire ladatele disponibile privind calitatea, siguranţa şi eficacitatea vaccinurilor candidate.Comisia a solicitat consiliere din partea unor experţi ştiinţifici, dar, în absenţa unordate solide, comitetul director a trebuit să ia decizii înainte de a fi disponibile doveziştiinţifice clare”, se arată în documentul publicat astăzi de ECA.

Raportul citat menţionează că un comitet de evaluare format dintr-un număr de 5până la 23 de persoane din partea Comisiei şi a comitetului director a elaboratrapoarte de evaluare a dosarelor de licitaţie prezentate de producători ca răspuns lacererea de oferte.

„Curtea a constatat că, în cazul primelor nouă contracte, cererea deoferte nu adăugase nimic la ceea ce fusese convenit în mod informal cu privire laprincipalele elemente în listele de termeni şi condiţii”, se arată în document.

Auditorii au mai constatat probleme privind şi calendarele de livrare a vaccinurilor.

„Calendarele de livrare stabilite în majoritateacontractelor privind vaccinurile sunt provizorii, iar părţile recunosc că pot apăreaîntârzieri. Patru dintre cele 11 contracte prevăd în mod explicit că contractantul nueste răspunzător pentru întârzieri la livrare. Cinci contracte menţionează dreptul dea rezilia contractul în cazul în care o parte dintre doze sau toate dozele nu sunt livratepână la o dată stabilită sau acordă Comisiei dreptul de a anula comenzile în cazul încare întârzierea depăşeşte un anumit prag. Patru dintre contractele mai recenteprevăd reduceri ale preţului contractual per doză în caz de întârzieri la livrare.Conform caietului de sarcini trimis de Comisie producătorilor, pot fi reziliatecontractele încheiate cu contractanţi care nu au capacitatea de a produce numărulminim de doze prevăzut în contract. Cu toate acestea, trei dintre contracte nuprecizează condiţia pentru o astfel de reziliere, şi anume data până la carecontractantul ar fi trebuit să livreze numărul de doze prevăzut”, se precizează în raportul Curţii Europene de Conturi.

Sursa: Bursa

guest
0 Comentarii
Feedback instant
Vezi toate comentariile
0
Spune-ți si tu părerea.x
()
x